2010. január 17., vasárnap

Placido: Chianti Classico 2005 Riserva

Interspar-ban vadásztam - egyetlen palackként el volt rejtve alsópolcos áltokajik mögött - rajta rikító zöld matricával: leértékelt áru!
ez - és a szép huszárbácsi a címkén - persze felkeltette az érdeklődésemet, ráadásul utána azt is elolvastam, hogy termelte: Castello Banfi Srl., Olaszország :-O
mivel nem hajszesz, számomra ez már több volt, mint hívószó; meg is vettem izibe', s örültem a szerzeményemnek (bárgény hánting, ugye... :-P)

kinyitva már más volt az élmény...
de előbb jöjjönek a kötelező körök:

mély rubin színű, közepesen mozgékony, ablakos bor közepesen intenzív illattal, a palackérlelést még rá lehet hagyni - bár riserva-ként 38 hónapja már így is meg volt

az elején jelentkező animális illatjegyek rövidesen eltűnnek, és bogyós gyümölcsök, majd még később némi bors érződik kevés ánizs mellett

nem túl savas, könnyedebb ivású bor, melyből az alkohol sem lóg ki, és a tanninjai is elég kerekek
ízében vörös áfonya, meggy, kevés somlekvár érződik

...köszönjük, kettes!
...alá ;-)
(ezt persze csak a jellemzésre értettem)

ha nem vágyunk semmi érdekesre, csak egy olasz étel mellé keresünk valami megbízható bort, akkor válasszuk - de hanyattesést ne tőle várjunk

így az elején nálam csak 3 pont

...pedig riserva volt :-(

bár leárazva nem egészen 1.900Ft-ért így sem érzem rossz vételnek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése