2010. január 21., csütörtök

Frey Pince: Móri Zöldveltelini 2002

ezt a bort ajándékba kaptam egy helyi jóbarátomtól, így különösen is megbecsültem, de kóstolásakor igyekeztem, hogy ez ne befolyásolja objektív(nek hitt) ítélőképességemet - még az ízlés szubjektív világában sem

ezen persze segített a címke látványvilága, és az általam való ismeretlensége is a termelőnek, de aztán - minő fordulat! - a bor megvédte magát

sorrend szerint ez az alábbiakat jelentette számomra:

tiszta, aranysárga, közepesen folyó ablakos bor

illata érett, közepesen intenzív, marcipánra, hársvirágra és némi citrushéjra emlékeztet

száraz, közepesen savas, citrusos ízű, könnyen iható bor

mély nyomot nem hagy ugyan, de észrevétlenül el tudott fogyni

és ahhoz képest, hogy a pincéről még nem is hallottam, kimondottan kellemes meglepetés volt: nekem itt most eléri a 4 pontot, ami azt jelenti, hogy Miklóscsabi és a fiatalabb Kamocsay Ákos mellett is érdemes jobban odafigyelnem Mórra és környékére

ezért aztán Móri Bornapok (és kedves mit sem sejtő jóbarátom), reszkess, jövök! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése